Spring naar inhoud

Yes, it is possible to reserve a parking space at P1, P2 or P3 online. These are the official car parks of Groningen Airport Eelde. Look for the possibilities and the cheapest rates in the online bookingtool.

You can reserve a parking space online. Online bookingtool >>.

Parking rates vary by parking product. Check the cheapest parking rates in the online reservations system.

At both P1, P2 and P3, it is possible to drive in and out by license plate. You can indicate this when making your reservation. Please note: do not forget to take your exit card from the machine at the barrier when entering. You must present it at the barrier when you leave the car park again.  

It is also possible to enter P1, P2 and P3 with an access code or barcode. This access code can be found on the parking ticket you received by e-mail. When you arrive, you can enter your access code on the ticket machine at the barrier. The parking system will then know you have arrived and you will receive an exit ticket.

If you received a confirmation in your e-mail, then you can be sure that the reservation was successful.

After payment and confirmation, you will receive your parking ticket within 24 hours. Didn't receive your parking ticket? Please check your junk mailbox. If you have not received your parking ticket, you can contact us on working days from 08:30 to 17:00 from parking@gae.nl or tel. +31 (0)50-3097070

You can reserve your parking space up to 1 year in advance.

You can make a reservation up to 4 hours before your flight departure. Please note: full = full.

Yes, you can create and manage multiple reservations within your account.

It is no problem to stay in the car park longer than your reservation. However, you will have to pay for the extra hours parked yourself. For each additional hour you pay the normal hourly rate of the relevant car park, in addition to the parking fee already incurred. When entering the car park, you will always receive a parking ticket. Take this parking ticket to a ticket machine to pay the remaining amount. After paying your parking ticket, you have 15 minutes to drive out.

Tenzij wijzigen of annuleren bij het desbetreffende parkeerproduct is uitgesloten, kun je tot 3 dagen voor vertrek van je vlucht jouw reservering wijzigen of annuleren. Te wijzigen zijn: je persoonsgegevens, e-mailadres, wachtwoord, kenteken en de parkeerperiode. Wat je niet kunt wijzigen is de parkeerplaats, dus bijvoorbeeld van P1 naar P3. Wil je dus liever op een andere parkeerplaats parkeren, dan dien je je boeking te annuleren en een nieuwe boeking te maken. Indien je langer wilt parkeren op Groningen Airport Eelde, dien je bij te betalen. Het verkorten van je boekingsperiode heeft geen terugbetaling tot gevolg.

Wijzigingen kun je doorvoeren door naar jouw boeking te gaan en in te loggen op “Mijn account” op parkeren.groningenairport.nl. Aan het annuleren van de boeking zijn 15,- euro administratiekosten verbonden. Je ontvangt automatisch een e-mail met de bevestiging van je wijziging of annulering.

Het is niet mogelijk om met je creditcard het parkeerterrein op te rijden. Je kunt wel je parkeerticket met creditcard afrekenen bij de betaalautomaat. Ook is het mogelijk om online je parkeerplaats te reserveren en deze af te rekenen met creditcard.

Op de bevestiging staat een toegangscode vermeld. Je kunt met deze toegangscode het parkeerterrein oprijden. Wanneer je voor de slagboom staat, toets je de toegangscode in op de zuil. De slagboom gaat open en je kunt oprijden. Indien je je kenteken hebt opgegeven, kun je ook op kentekenherkenning inrijden. Let op: je dient te allen tijde een parkeerkaart te trekken voordat je het parkeerterrein oprijdt.

Ja, je kan een parkeerplaats reserveren zonder eerst je vluchtnummer in te voeren.

Alle parkeerterreinen van Groningen Airport Eelde zijn op loopafstand. Er is daarom geen vervoer tussen de parkeerterreinen en de terminal.

Je kunt betalen met creditcard (MasterCard, Visa en American Express), Giropay en via iDEAL.

Op parkeerterrein P1 zijn speciale gehandicaptenparkeerplaatsen aanwezig. Wij verzoeken je de gehandicaptenparkeerkaart duidelijk zichtbaar achter de voorruit te plaatsen. Het is niet mogelijk vooraf een gehandicaptenparkeerplaats te reserveren. Wel kun je een gewone parkeerplaats reserveren. Indien je online een parkeerplaats op P1 reserveert, kun je parkeren tegen het budgettarief van P3. Je dient hiervoor na terugkomst van jouw reis de volgende documenten, onder vermelding van uw parkeerreserveringsnummer, op te sturen naar info@gae.nl; een kopie van je identiteitsbewijs, een kopie van je gehandicaptenparkeerkaart en een kopie van je vliegticket. Vergeet ook niet je bankgegevens te vermelden. Je ontvangt het verschil zo spoedig mogelijk terug.

Je kunt je parkeerticket afrekenen bij de betaalautomaten op de parkeerterreinen. Bij de betaalautomaat voor het luchthavenrestaurant Bites & Flights kun je zowel contant, met pin of met creditcard afrekenen. Bij de betaalautomaten op P2 en P3 kun je alleen met pin of creditcard betalen. Reserveer je jouw parkeerplaats in onze parkeershop? Dan kun je betalen met iDEAL of creditcard.

Wat vervelend dat je vlucht is vertraagd of geannuleerd. De meer- of minderkosten van het parkeren als gevolg van een vertraging, wijziging en/of annulering van een vlucht worden niet vergoed. Zie hiervoor ook onze Algemene Voorwaarden Parkeren. Voor het aanvragen van een vergoeding wat betreft je reeds gemaakte parkeerkosten kun je het beste contact op te nemen met de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Zij zullen dit verder met je afhandelen.

Indien je op kenteken hebt gereserveerd en bent ingereden, kun je ook op kenteken uitrijden. Is dit niet het geval, dan kun je bij de slagboom ook de toegangscode rechtsboven op je parkeerticket (die je bij je boeking in je e-mail hebt ontvangen) gebruiken om uit te rijden. Mocht dit op de een of andere manier niet lukken, dan kun je je melden bij de parkeerwacht. Hij of zij helpt je graag verder en zal er alsnog voor zorgen dat jij de parkeerplaats kunt verlaten.

Oeps, dat kan gebeuren! In dit geval ben je niet op je reservering ingereden en heb je hulp nodig bij het uitrijden. Wij verzoeken je bij terugkomst contact op te nemen met de parkeerwacht. Hij of zij is te herkennen aan een oranje/geel hesje. De parkeerwacht zorgt ervoor dat jij de parkeerplaats kunt verlaten. Indien je de parkeerwacht niet kunt vinden, mag je je ook melden bij de ticketbalie in de terminal. Zij kunnen je verder helpen.

Als je je parkeerplaats vooraf hebt gereserveerd via parkeren.groningenairport.nl, kun je ervoor kiezen om het parkeerterrein op te rijden met kentekenherkenning. Dit kan voor de parkeerlocaties P1, P2 en P3. 

Bij de reservering kun je je kenteken opgeven. Bij het inrijden leest de kaartlezer uw kenteken. Vervolgens ontvang je een kaartje uit de kaartgever. Neem uw kaartje en de slagboom gaat binnen enkele seconden open. Komt er geen parkeerkaartje uit de kaartgever? Toets dan je toegangscode in. Deze vind je rechtsboven op de reserveringsbevestiging. Zorg er dan ook altijd voor dat je de reserveringsbevestiging bij de hand hebt.

Voor al je overige vragen of opmerkingen over parkeren kun je mailen naar parking@gae.nl of op werkdagen bellen naar 050-3097070 (bereikbaar van 08:30 - 17:00 uur). 

De algemene voorwaarden over parkeren op Groningen Airport Eelde vind je hier.