Verloren en gevonden voorwerpen
Het is altijd vervelend als je iets kwijtraakt voor of na de security. Ben je iets kwijtgeraakt op Groningen Airport Eelde? Ga naar het kantoor van de handling in de terminal.
Gevonden voorwerpen ophalen of laten bezorgen?
Als je bericht hebt ontvangen dat jouw voorwerp is gevonden, dan kun je deze dagelijks, tijdens openingstijden, ophalen bij het kantoor van de handling in de terminal. Als je het wilt laten opsturen door een koerier, dan zijn hier kosten aan verbonden.
Ruimbagage kwijt, wat nu?
Als je je ruimbagage niet is aangekomen, meld het dan direct bij een medewerker van de luchthaven. Bewaar je bagagelabel of claimtag altijd goed, want hiermee kan jouw koffer worden teruggevonden. Als je koffer is gevonden, neemt een medewerker van de luchthaven contact met je op. In overleg wordt bekeken hoe de koffer bij je terug komt.
Voor vragen over je ingecheckte ruimbagage – alle bagage waarvoor je bij het inchecken een bagagelabel hebt ontvangen – neem je altijd contact met je luchtvaartmaatschappij. Zij hebben alle gegevens die nodig zijn om je bagage te vinden. Onze collega’s hebben helaas geen toegang tot deze gegevens en kunnen je dus niet helpen.
Voor losse, niet ingecheckte items of handbagage die je hebt laten liggen in het vliegtuig, neem je contact op met het kantoor van de handling in de terminal.
Mag ik mijn koffer zelf komen zoeken?
Je luchtvaartmaatschappij of bagage-afhandelaar neemt contact met je op als je je koffer mag komen ophalen. In verband met de veiligheid, vragen we je dringend niet op eigen gelegenheid naar je koffer te komen zoeken.
Wordt mijn bagage nagezonden?
Soms besluiten luchtvaartmaatschappijen dat ze je koffer opsturen naar je thuis- of verblijfadres. Je hoeft dan niet langer te blijven wachten op je koffer. Is dit voor jou het geval? Zorg dan dat je je bagagelabel of claimtag bewaart en je je adres doorgeeft aan je luchtvaartmaatschappij en of bagage afhandelaar. In veel gevallen kan je dit online doen of gelijk op de luchthaven bij aankomst.
Paspoort, rijbewijs of ID-kaart verloren?
Bel naar de luchthaven om te vragen of jouw document is gevonden is. Alle gevonden legitimatie- en rijbewijzen worden de volgende dag ingezameld en overgedragen aan de betreffende gemeente waar het document is uitgegeven.
Locatie en openingstijden
Bezoekadres: Machlaan 14a, 9761 TK Eelde
Postadres: Postbus 50, 9765 ZH Paterswolde
KVK Drenthe: H04049842
E-mail: info@gae.nl
Tel: 050 - 309 70 70
Bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 17:00 uur.